tisdag 5 september 2017

En sista litiumökning

Jag gjorde ett blodprov i fredags och ringde min läkare idag. Litiumvärdet låg på 0,5 så jag är uppe i terapeutisk dos men den lägsta. Hon frågade om jag hade fått någon effekt, jag svarade nej så hon sa att jag skulle ta en tablett till och ta ett nytt blodprov om 10 dagar. Jag tror detta blir den sista ökningen.

Senaste dagarna har jag börjat få ångest. Det är inte mycket men den är där. Jag har sällan ångest, och speciellt inte hemma. Det var längesedan jag hade ångest som inte var pga människor.
Men jag tror jag vet vad den kommer ifrån. Men jag vet inte om jag borde ha ångest eller om det är normalt. Kanske borde jag berätta för min läkare, men jag är inte bra på sådant. Det tog mig sju år att våga berätta om mina hypomanier. Det tog mig sex år att våga berätta om mitt självskadebeteende, och då var det en nickning när skolans kurator frågade.

Jag borde duscha. Men det känns så jobbigt. Jag är trött och har ont i huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar