måndag 28 januari 2019

Trodde seriöst att jag hade kommit över den där sociala fobin två läkare sagt att jag har men ingen orkat ge mig en diagnos för. Det hade jag inte.
Igår skulle jag på en studiecirkel, hade sett fram emot det i typ en månad eller två. Jag var såklart lite nervös innan jag skulle åka, men det var ändå inte så farligt. Satte mig på bussen, tog fram kartan och kollade hur jag skulle gå. Gick av bussen på rätt hållplats och gick åt rätt håll. Blev mer och mer nervös och ungefär samtidigt som jag var framme började jag gråta för jag vågade verkligen inte gå in. Så jag gick förbi och åkte hem och grät och hatade mig själv.

Imorgon börjar jag PPI, vilket är Psykopedagogisk intervention, en sorts utbildning om bipolär sjukdom i grupp. Jag missade första gången för jag satt på ett flygplan, så jag ska dit en kvart tidigare imorgon. Hoppas gruppen går bra och jag inte behöver prata så mycket, verkade inte som en skulle behöva det på informationsträffen.

Har inte fått någon bipolärdiagnos och atypisk autism och emotionell instabil personlighetsstörning står kvar. Har träffat en sjuksköterska som jag verkligen gillade, vi pratade i över en timme varje gång jag träffade henne, hon tyckte bipolär verkade passa och att atypisk autism inte stämmer. Hon har slutat nu och jag har fått en annan fast vårdkontakt som jag inte träffat än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar