lördag 19 augusti 2017

Hypomani

Jag höjde litiumet förra veckan och denna veckan har jag mått så bra. Så jag tänkte att jag hade kommit upp i rätt dos. För ett par dagar sedan när jag skulle sova hade jag jättesvårt att somna för det var så många snabba tankar i mitt huvud. Det var inte litiumet som hade kommit upp i rätt dos, det var en hypomani som var på väg.
Den var faktiskt ganska passande eftersom jag skulle städa och laga mat till Valentines möhippa som vi hade igår. Jag orkade göra en miljon grejer och la till fyra nya grejer på menyn. Vi åt inte ens av allt för vi var så mätta, och hälften av maten blev över. Jag och min sambo kommer inte hinna äta allt detta själva, speciellt inte då vi ska på bröllop idag.
Jag sov sex timmar inatt, det är ingenting för mig som brukar sova 10 timmar. Jag borde vara jättetrött efter att ha städat och lagat mat i två dagar och sedan haft möhippa, men nej. Min hjärna snurrar så fort.
Jag börjar komma ner lite, jag känner mig trött (men kan inte sova), kan sitta still och är inte alls lika glad längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar